КОРЕКЦІЙНА РОБОТА НАД СТРАХАМИ: ДОШКІЛЬТНИЙ ТА МОЛОДШИЙ ШКІЛЬНИЙ ВІК

  На сьогодні проблема дитячих страхів та тривог стала найактуальнішою проблемою серед батьків. Це насамперед пов`язано з розвиток та використанням нових технологій дітьми та подіями, з якими стикаються наші діти.
   Варто також не забувати, що страхи бувають не тільки на буті, а ще й вікові. Вікові страхи - це показник і передумова повноцінного розвитку емоцйної сфери дитини. Переростаючи свої страхи, дитиа не просто позбавляється їх, а набуває необхідного їй досвіду перемоги, впевненоті у собі. Природа подарувала дитині здатність самостійно долати власні страхи. Це відбувається під час гри, коли дитина знов і знов програє сюжет психотравмуючої ситуації. Цій же меті слугують слухання та перегляд "страшних" оповідань, мультфільмів, роликів, фільмів, ігор. Дитині водночас і сташно, але ж цікаво, хочеться ...
   На жаль не всі діти здатні подолати свої страхи самостійно. Причиною цього може бути як типологічна схильність дитини до тривожних переживань так і соціальна ситуація її розвитку, яка зациклює дитину на переживанні страхів.
  Так, брак емоційної підтримки у дошкільному віці, любові і заохочування з боку батьків призводить до компенсаторного загострення потреби у визнанні, до прагнення привернути до себе увагу. Проявляється це у вигляді вередувань, плачу, підвищенї вразливості, нестійкості настрою, егоцентричної фіксації на страхах, особливо перед сном. Страхи підсилюються, набувають стійкого характеру, бо вони допомагають дитині задовольнити свою потребу в любові, увазі, піклуванні. Призводити до фіксації страхів можуть також надмірна категоричнісь батьків, "умовний" характер батьківської любові ("Будеш хороший - любитиму"), надто велике бажання бачити дитину сміливою, осуд її страхів. Також, оже фіксувати страхи й інша крайність у вихованні: тривожність батьків, прагнення будь-що захистити дитину від неприємних переживань, обмеження її емоційного досвіду.
    Якщо у дитини накопичується велика кількість непережитих страхів, у неї виникає невротичний страх психічного нпруження, атрофуєься допитливість, життєрадісність,оптимізм. І таким дітям уже буде необхідна психологічна допомога. 
          У нагоді психологам, вчителям, вихователям, батькам стануть психотерапевтичні малюнки, кзки, ігри, змагання, які допоможуть дитині пережити існуючі страхи та навчитися долати майбутні.
         Переглянути презентацію можна за цим посиланням 👇  



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Арт-терапевтичні напрямки у роботі з дітьми

Казкотерапія у житті дитини

Психічне здоров`я дитини