Виховання та навчання
аутичної дитини
Аутизм - це тяжкі порушення психічного розвитку. Це нездатність формувати емоційне відношення з оточуючими.
Насамперед аутизм проявляється відгородженістю дитини від оточуючого середовища (впершу чергу від людей) і зануреністю у свій власний світ, створений із окремих предметів, звуків, явищ. Цей світ допомагає дитині пристосуватися до дійсності. Таких діток називають “діти дощу”. В давні часи їх ще називали “підміненими” або “зачарованими” дітьми.
Перегляд фільмів, де зображено проблему аутичного явища:
- казка Андерсена "Снігова королева"
- фільм Дастіна Хофмана "Людина дощу"
- мультфільм "Діти дощу"
Існує декілька підходів психологічної корекції вихованню й навчанню аутичних дітей, особливо діти з проблемою невербального характеру.
- "Леб" - система (60 піктограм)
- "Бродмейкер" - графічна комп`ютерна система
- Розмовна книга (PEG-картинки)
Застосування цих методів дозволить дитині навчитися виражати свої емоції, потреби, подолати мовний барє`р.
Важливо знати, що всі ці програми, парийоми, методи застосовуються згідно з можливостями дитини розуміти, для її вирішення конкретних проблем.
Особливо важливе значення у вихованні аутичної дитини має організація її цілеспрямованої поведінки шляхом чіткого розпорядку дня, формування стереотипної поведінки в певних ситуаціях.
Діти з аутизмом мають вкрай низьку довільну психічну активність, що ускладнює проведення з ними педагогічних корекційних занять. Тому необхідне вживання низки психолого-педагогічних коректувальних прийомів, направлених на стимуляцію довільної психічної активності дитини, на посилення психічної активності в ситуації ігрових занять корисно вводити додаткові яскраві враження у вигляді музики, ритміки, співу.
Коментарі
Дописати коментар